davemays

Dave Mays Replaces Dasun Allah As The Source Editor-In-Chief

Dave Mays, co-founder of The

Source magazine, has dismissed the former Editor-in-Chief and will now man the

head position.

Mays replaces Dasun Allah, who was removed from the position last week.

"Right now I am taking the role of Editor-in-Chief,"

Mays told AllHipHop.com. “There were just other issues that caused this

to happen in this particular way," Mays said, adding there were "no

plans for a new editor right now.

"Ryan Ford is still our executive editor. Dasun was the other executive

editor and they had the same powers."

Allah was appointed Editor-in-Chief of The Source in September, one month after

Joshua "Fahiym" Ratcliffe resigned from the magazine.

In October, Allah was arraigned in Manhattan Criminal Court on vandalism charges

after admitting to spraying painting in a Jehovah Witness assembly hall in Harlem,

New York.

Although Mays didn’t elaborate on the reasons for Allah’s termination, he praised

the former staffer.

"His views and opinions are great. We love him," Mays said about

Allah. "He has written some of the best articles for The Source. He really

understands Hip-Hop culture."

Mays’ new position is the latest in a string of developments for the self-proclaimed

"Hip-Hop Bible."

Last week, Mays and his fellow Source co-founder Raymond "Benzino"

Scott obtained a temporary retraining order against The Source Entertainment

Inc.’s board of directors.

The order came as a result of attempts by the board to oust Mays and Scott

from the company, claiming the pair’s association with the company hurts "not

only the employees of The Source, but all of its investors, vendors, subscribers

and readers."

The Source Entertainment Inc. is the parent company of The Source

magazine.

The Black Enterprise/Greenwich Street Corporate Growth Partners L.P. is a $91

million private equity investment fund created in 1997 to finance the growth

of established minority-owned, managed, or targeted businesses.

Black Enterprise invested $12 million dollars in The Source in return for a

minority stake in the company and seats on the board of directors.

The Source defaulted on an $18 million loan from Textron Financial Partners.

Textron filed a lawsuit against The Source in Oct. 2005, seeking control of

the magazine.

blog comments powered by Disqus