Police Say Game Not A Suspect In RoseMo Murder

(AllHipHop News) The hip-hop world is buzzing with theories over who may have murdered a man who allegedly assaulted Compton, California rapper Game, but investigators say he is not a suspect.

Jomo Adoula Zambia aka “RoseMo,” was shot and killed in Inglewood on Wednesday (November 3).

RoseMo died after he was shot in the torso.

He crashed his car into an unmarked police cruiser and eventually died in a nearby hospital.

According to the Los Angeles Times, the officer had to be extricated from his vehicle.

He was released from the hospital after suffering minor injuries.

RoseMo was killed just two months after he posted videos of himself bragging about knocking out Game during a confrontation at the Fox Hills Mall, as the rapper was shopping with his son.

RoseMo, who was associated with 1017 Bricksquad, was once again involved in a Twitter feud with Inglewood rapper Boskoe.

CTE affiliated rapper 2Eleven filmed Boskoe being attacked by RoseMo, resulting in Boskoe receiving a broken arm and other injuries.

Although the RoseMo and Game also sent threats back and forth over Twitter, investigators say the rapper is not a suspect as of press time.

“Our investigation is leading us in a different direction,” Police Detective Gabriel De La Torre told the Los Angeles Times.

RoseMo’s murder is the second high-profile death involving a rapper in Inglewood, in the past several months.

In May, Montae “M-Bone” Talbert of the group Cali Swag District was gunned down in Inglewood.

In that unsolved murder, a suspect drove up to M-Bone as he sat in front of eight Inglewood liquor store and shot him twice in the head.

As of press time, police are seeking suspects in the death of RoseMo and M-Bone.

Related Stories

39 Responses to “Police Say Game Not A Suspect In RoseMo Murder”

  1. TheReaEmajor_on_twitter

    Mann…..this 1 is a no brainer…….police always trynna act like they dnt hv a suspect or leads then u look up and the dude is on trial…lol, yaw kno the routine.

  2. R_REAL_TALK

    SEE AND HERE WE GO AGAIN I JUST CANT UNDERSTAND PEOPLE HOW THE HH?ELL THE SAME PEOPLE SITTING  TALKING SS?HIT? ABOUT THIS MAN ROSEMO SAYING HE GONNA GET IT AND THIS AND THAT.  NOW THAT IT REALLY HAPPENED THE SAME PEOPLE CALLING OUT GAMES NAME WHEN IT REALLY WASINT PROVEN THAT THEIR WAS A RUN IN OTHER THAN ROSEMO SAYING IT.  ITS FUNNY HOW THE HAD A I PHONE ON EVERY OTHER CONFRONTATION BUT WHEN HE WAS SUPPOSE TO HAD KNOCK THE GAME OUT THEY DIDNT HAVE THE PHONE AND NOBODY I MEAN NOBODY AT THE MALL HAD A PHONE WITH A CAMERA LIKE THEY WAS THE ONLY 2 PEOPLE AT THE MALL SO I DONT BELIEVE IT.  EVEN THO I THINK THE GAME IS A PP?USSY YOU STILL HAVENT CONVINCE ME THIS GUY KNOCK HIM OUT . AND FURTHER MORE LOOK AT ALL THESE PEOPLE TALKING SS?HITT ABOUT ROSEMO NOW THAT HE GOT SMOKE  THE SAME PEOPLE THAT WAS TALKING SS?HITT HELPING IN THE INVESTIGATION CALLING GAMES NAME OUT THEIR SCARY SOUR MOUTH.  WHAT DO THESE PEOPLE WANT THEY SAY 1 THING THEN TURN AROUND AND DO ANOTHER ITS JUST LIKE MAY WEATHER THEY SAY 1 THING THEN AS SOON AS HE GETS IN THE RING AND WIN THEY TURN 2 ANOTHER EXCUSES THIS IS WHY NN?IGGAS SHOULDNT BE BEEF FEN OVER TWITTER OR ANY BLOG CAUSE ITS ALL THESE LAME INTERNET NN?IGGAS WANT TO SEE IS VIOLETS THEN WHEN SOMETHING GOES WRONG THEY CHANGE THEIR MINDS WITH THE THAT WAS FF?UCK?? UP THEORIES JUST LIKE THEY DID HERE HIPOCRET RAP NN?IGGAS?? AND DONT GET MAD AT MY BLOG I CAPT IT MORE THAN 100 NN??GGAS??

                          █ ——— R ——— ██ ——— E ——— ██ ——— A ——— ██ ——— L ——— █
                         █ ——— R ——— █ █ ——— E ——— █ █ ——— A ——— █ █ ——— L——— █
                         █ ——— T ——— █ █ ——— A——— █ █ ——— L ——— █ █ ——— K ——— █

  3. dominicancoke

    its funny i said this like 2 weeks ago i said they gonna kill this dude they gonna kill em not cause he knock game out but he was putting his face out there too much than when he beat boskoe up and broke his arm i said thats it they gonna retaliate on dude boskoe comes from a large street gang in the wood plus he set boskoe up and than bang his hood on him b4 pulling off good hes dead serves little knucke heads a lesson everything has consequences  you wanna live out in rage endup in an early grave

  4. MrTroyMercy

    that nigga put himself in this spot …set trippin and thinking he srman and shet…I knew it wasnt gonna be long before twitter and world star get a nigga murked.. to be honest I really don’t give a flying %uvk about dude because ..he put it on himself… homie ain’t to tough for bullets and fam messed up boske up pretty bad and threaten my nigga menacee forr no damn reason…ps this nigga ain’t knock game out …w

    • TheBoxcarHobo

      I for one ain’t believe he knocked Game out, but u brought up a good point, in both of these situations homeboy was puttin on the cape for Ice Burgandy.

      You got ur man’s blood on ur hands Ice

  5. MrTroyMercy

    You also blame Ice Burgany on whatever his name for not fighting his own scraps…he was the one beefing with game and boske and his homeboy came to his aid and got sprayed. These ole set trippin cats smh. Ain’t no telling who popped ole boy cause that cat was super tough and making unarrented threats …like I mentioned ..I don’t give f**ck about cats like this becausse they chose they lifestyles…some. cats don’t fist fight … thank you ice burgany …

  6. monstabeatzzz

    i never believed this cat knocked game out. there was no proof of that. keep in mind we’re in the tech age where everybody has a video camera phone. i’m seein on other sites where people are callin rosemo a stand up guy. but how can u be a stand up guy, when ur a fall guy for another person problems ? the cats he fought for should be held accountable for this.

    • John Holladay

      That was his role in the crew, ” Enforcer”, its the life he chose. His homies shouldnt be held accountable. They should make sure they relish in the memory that he was willing to go to bat for them at all cost no matter who the foe!! He was a stand up guy but even the realest face some type of judgement rather it be the system or the streets!

      • monstabeatzzz

        sorry champ, but that’s not a stand guy. and that’s not how it works over here on the westcoast. trust me on that.

  7. The Truth

    This shit remind me of what happened to VL Mike back in 2008. All that shit he was popping about B.G. and then he got murked. 

  8. Just-Thinking

    Damn, that’s cold what happen to M-Bone and this new dude. It’s like this , where in the hell these young kids are getting these weapons from to do this to each other? We have all these tight security laws but some how these kids know where and how to get these weapons . This is a shame on the parents, schools and communites.  Something gotta give yall? What can we do as a people to stop this madness?

  9. water_ur_seeds

    ‘RoseMo, who was associated with 1017 Bricksquad, was once again involved in a Twitter feud with Inglewood rapper Boskoe.CTE affiliated rapper 2Eleven filmed Boskoe being attacked by RoseMo, resulting in Boskoe receiving a broken arm and other injuries.’why would Game A suspect when this happened… Beef only bring negativity

  10. Bigbarb83

    WOW!!! This is crazy. I grew up with Games Mother and Auntie. We are close like “Family” his aunt and my sister are “everyday girls” since junior high school. JOMO played on my son basketball team in Inglewood, “The Ballplayers” for years. I was thinking about JOMO and laughing about his goofy ass clownin on the court. My son tells me the next day he’s dead.

  11. TrutheBTolde

    It kills me how Niggas shoot and kill over twitter and youtube beef…. You all claim to be OG’s but a real OG moves in silence, you fake ass want a be’s are always filming and running your damn mouths and are quick to say someone is snitching……. Someone is snitching, you are snitching on yourselves dumbass’s….

  12. 8thwonderr

    I  knew  he  didn’t  have  nothin’  to  do with  it…my  daddy  is  a  lover…not  a  killer…LMAO!.

Leave a Reply