Nicki Minaj on American Idol

Hip-Hop Rumors: Will They Cancel American Idol? And Guess Who They Will Blame?


Keeping it real, I have not watched American Idol one time this season. I used to watch it from beginning to end. Then, I’d watch just the trials and foolishness. But, this year….nada. I think I am part of the problem that the show is experiencing. Even though the added the busty Mariah (who reportedly had a freaking DOUBLE NIP SLIP recently) and the bootiyful Nicki Minaj (who treated us all to her thongy backside on V-Day) ratings for American Idol are at an all time American low. Why? This is the third week in a row that the ratings have gone down. IT has sparked rumors that the show may get nixed. Some also speculate that they may be blaming Nicki for the decline. Not sure the reasoning behind that, but somebody has to take the rap. Why not the rapper?

What they want Nicki to do, Playboy?

Illseed, Out.

GET INTERACTIVE WITH ALLHIPHOP.COM!

Follow us on Twitter! Like us on Facebook!

Email illseed rumors: kingillseed@gmail.com

  • casual_confidence

    ok

  • dominicancoke

    Shows garbage not one of the winners is relevant ruben studder working in subways

    • TruthSerum

      Kelly Clarkson still does alright for herself. Not saying I’m a fan or anything but she’s relevant.

    • heavyboy

      Not one relevant winner? Phillips, Clarkson, Underwood, Hudson*

      • Hudson…..no doubt…but at a price.

      • A sacrifice shall we. Ahem!

      • I’m not sayin’ it was a “Blood Sacrifice”…..#I’mJustSayin’…Ahem X 2

      • This is Crazy

        Yea heavyboy…dominicancoke clearly only listens to rap..Clarkson, Underwood have been nominated and won numerious grammy awards and phillips is well on his way

      • dominicancoke

        Hudson not a winner and the rest besides her and kelly clarkson are irrelevant

      • heavyboy

        Philip Phillips is the latest idol winner and his song “home” is huge*

    • Heartless12

      Lmfaoooooooooooo

  • TruthSerum

    I never watched one episode of this show, so forgive me if I’m wrong on this, but this show only judges singers correct?? In which case I have to ask myself why the hell they brought Nicki Minaj on to be a judge for that contest in the first place…… Would you bring Willie Nelson on to judge a rap battle?? It just doesnt make sense to me.

    • anthonyward1

      Well said….

    • slim561

      I said that shit to my sister she say i was hating on chick.

      • brotha_man

        I say it all the time. I don’t care if im hating im tired of nikki….where is my girl jill scott at?

  • EzE

    they thought that including Nikki to the show would draw in a large untapped demographic but it didnt pan out..in fact they degraded the show with all that nikki is gonna shoot mariah bull shyt….at the end of the day everyone gets their Ms so i got no fucks to give about who they blame

  • Hector G

    maybe cause the shows been running for a while…..nicki joins cast and people hate it now….duhh, thats why it’s nicki’s fault…..they should have known better than to get involved with that no talent bimbo…..lmfao the shows been on longer than nicki’s short and shitty career…wtf qualifies her to host american idol??!!illseed yer a joke too jus for wondering…”Some also speculate that they may be blaming Nicki for the decline. Not sure the reasoning behind that”………dumbass

    • she hasnt even recommended implants for any contestant to help them get where she is at

      • ItGoesDownINtheDM

        lol

  • fullyautomatic

    WATCH DA FIRST 3YRS..YEARS AGO…TIME 2 LET GO PLAYED OUT LIKE KWAME POLKA DOTS…

    • ItGoesDownINtheDM

      dont forget the spinoffs … that kind of been the real american idol killer all the oppurtunist seeing the success stealing viewers to come and watch thier …. americas got talent show #punintended lol

      • dagmarlena

        You think this is Twitter, niyya?

  • BulldogCG

    it is the producers fault for choosing her. She has zero creditbility and they were counting on her to bring a young audience. Off what ? the strength of one album and a pepsi deal?. And she should have said no, not ready yet, reap what you sew I say. They all played theyself and alienated their core audience, bad business. That show was always white america, Nicki couldnt deliver in, or outside of that audience.

    • Show was already failing, they wouldn’t have given a minority a chance unless it was already fugged up!

      • randy jackson lmao

      • Randy was ….”more exposed” to the inner workings….& kinda doesn’t count.

        >> In Dave Chappelle’s / Wayne Brady voice:

        “White people like Randy Jackson because he makes Bryant Gumble look like Malcolm X!”

      • haha
        & with that belly he used to have i think everyone would consider him a MAJORITY

      • Q.

        Replace “Show” with “Country”…still works. LOL

        Next…”Church?”

      • ‘Cheyiid! That’s how I learned that lesson!

        Double Church!

        Even triple church, on some, He’s for them….not us, just like the rest.

      • ItGoesDownINtheDM

        yup nicki was the attempt to save the show .. sadly that didnt happen … hopefully it doesnt hurt nicki career … hey every great thing must come to an end ….. lol american band stand, soul train, rap city … lol now American Idol …. lol

      • Weedras

        there you go! Show was tanking during and after Simon left… they brought Nicki in to try and stop the leaks… but i can’t knock Nicki for taking it on because that check probly make you think twice and so far she has done ok as judge… well from the few episodes i’ve been forced to watch… i don’t see why ppl wanna blame her though…mofos are to biased and hateful sometimes..

      • 12Mil check for judging = win

  • disqus_nLPlcPf8gi

    i watched it for a few minutes and nicki WAS extremely annoying and made it unbareable

  • Celz

    What came first the chicken or the egg? The show was wack before Nikci came and it’s wack after she got there..

  • Pingback: Hip-Hop Rumors: Will They Cancel American Idol? And Guess Who They Will Blame? « The "New" Sam House Show : LIVE DJ, WEBCAMS and CHAT! It's a PARTY!()

  • Ronlg1

    Well, in defense of “rappers”, just because a rapper is judging doesn’t mean that they don’t know talent or at least “what sells”. But in NO point and time should Nikki have EVER been on that show. Just being straight up

    • ItGoesDownINtheDM

      yeah but as a singer if nicki tells you no … i dont think you would be fully validated the same way if Paula or Mariah said no … i can kind of agree that adding nicki to that cast was kind of wrong … unless American Idol is more about finding and building pop stars versus REAL singers like we’ve been seeing from this competition no Auto Tune stars were birth from American Idol lol …. Future wouldnt even make it in the building and niether would nicki with her Auto tune singing …… just keeping it 100 ……

  • chase harless

    Mariah should just do a sextape and get her name in people’s mouths again

  • STRONGEST LEADER SINCE PAC

    show garbage…They should’ ve brought back J-Lo big booty ass…

  • she should be giving good advice to these contestants to help them get a record deal like find someone popular & f his whole crew &/or get implants

    • ItGoesDownINtheDM

      fyi nicki was hot before ymcmb .. im not the biggest nicki fan … but gotta give props where they are due … nicki def had a crazy indy grind prior to ymcmb ….. so her success is well due it wasnt just giving to her she def did alot more than join ymcmb and offer some free box ….. lol

      • Weedras

        dudes ain’t peeped all the ‘come up’ dvds… i still fault her for joining that group cause that’s when she started experimenting with the hip pop and we see where that has gone since..

  • Modesto Koczwara

    No, but Nicki Minaj will be fired after this season!

  • Pingback: Hip-Hop Rumors: Will They Cancel American Idol? And Guess Who They Will Blame? | Real Talk Urban Magazine()

  • ItGoesDownINtheDM

    it aint got nothing to do with nicki but nice try … i didnt watch it before and im not watching it now lol sad but true … lol

  • Marchello Currence The Emcee

    I Think Its Ran Its Course, Its Too Much Competition Too, You Got: The Voice, X Factor And Some Other Shit….Its Time, It Has Imitators Now, Usually The Sign Sometimes Its Almost Over…

  • ladynamor

    I watched a partial one night. Come on man, Isnt some of it because the contestants cant sing worth a damn (except this one black dude)? And even though they cant sing Nicki is like, Whoooa, do you ma, I got chill bumps. The industry has lowered standards and Nicki is considered a great singer now, go figure.

    • ItGoesDownINtheDM

      which is why nicki shouldnt be there … her and the whole ymcmb thrive off popularity over talent … why else would lil wayne collaborate with lil mouse …. altho there are a million other young artist out there …. he picked lil mouse strickly cause he got a buzz … aint got nothing to do with talent …. but im sure if you ask weezy he would say he repsects his talent and probably will also say that the lil guy reminds me of myself when i was rapping @ his age ……… then wayne also did a song with lil b …. and @ this point im just going to leave it like that …… lol sn: when is wayne going to do a song with Jae Millz ?? lol probably when he gets a buzz lol ………….. sn2: yeah yeah yeah i know wayne also did a song with Peter Gunz … there are always exceptions to every rule dont let that fool you and discredit the ether i just posted lol

  • Reblogged this on MalikaLovedotcom and commented:
    #RSU’s Who’s watching its boring even when their throwing shade Think the world may just be over the whole idol thing period

  • Tre C

    Once Simon left everybody knew the show would fall off, that’s just how it works

  • just_some_bastard #ALCOHOLIC

    you use to watch american idol? that’s not gay at all.

  • hoeyuno

    Maybe after season 47 ppls lose interest. I have only seen bits of the show like when my wife’s watching but just maybe ppl are sick of hearing these bougie celebrities whining and bitching while cashing in for doing very little.

  • Reblogged this on Bag Lady Boutique.

  • Weedras

    Show’s ratings are in decline because of more competition with a better format… furthermore when was the last time a recent American Idol winner get a hit record… or some mainstream exposure after winning.. can’t remember…. shit been going wrong… when they started bringing in celebrities who themselves are instructed rather than do the instructing… JLO for one… Now as good as Mariah is as a singer she aint a much better judge than Nicki even though Nicki is a friggin Rapper…smh… and bringing a rapper/singer to judge pop singers was wrong from the jump… shit started to tank after Simon dipped…

  • Pingback: American Idol to be Cancelled Over Decision to Cast Nicki Minaj as Judge?()

  • Slaughtr

    FCK AMERICAN IDOL

  • 2012Industry1

    Kelly Clarkson, Carrie Underwood, Fantasia, Daughtry, Phillip Phillips, Adam Lambert either all have Multi-Platinum Albums, Singles and Grammys. The show has a proven formula for success. They way they are this year shouldn’t take away the 11/12 years of the stars that they’ve made! Even brought back the careers of their judges (Paula Abdul and J. Lo). Nicki shouldn’t have been on the show to begin with just based on experience and lack of a real superstar longevity breakthrough as an artist. You don’t bring on someone who’s flopped on their second album!

  • they should have pee wee herman judge. i mean its a singing show and he has nothing to do with that so its perfect.

  • Playa T

    AI gambled on Minaj ass and titties and its backfired

  • KingChandler

    The Voice did to American Idol what Facebook did to Myspace.

  • Janice Twomey Graham

    Okay – Keith and Mariah can stay. The other two have to go. I have never liked Randy – still trying to figure out why is puts people down for how mature they are but then says “dude”, etc., even to the ladies! As far as Keith and Mariah – they have a way of letting people know how well or how terrible they have done without making them feel terrible about themselves. I don’t see the need in putting someone down and making them feel like someone less than they are just because they aren’t number 1. Nicki? I think she doesn’t even know what she is doing – pretty sure she is out for the fashion and it doesn’t seem to matter if it’s male or female, she’s there to flirt. She knows nothing about “music”.

  • Darius

    What went wrong? Otrageous salaries to divas. Meanwhile, contestants who do all the work are paid nothing! Can’t believe Nigel picked-up Garbaj as a judge.