drake

Drake Projected To Have Huge First Week Sales Numbers


(AllHipHop News) It appears that Drake is on his way to having the second biggest first week sales numbers of 2013. The Young Money performer is projected to sell more than 670,000 copies of his latest album Nothing Was The Same according to a report by Billboard.

[ALSO CHECK OUT: Drake Premieres “Too Much” On Late Night With Jimmy Fallon]

If those numbers hold up, Drake would surpass the opening sales of Jay Z’s Magna Carta Holy Grail (528,000) as the year’s second highest tally. Only Justin Timberlake’s The 20/20 Experience made a bigger splash when it pushed 968,000 units in its first week.

Those totals will easily put NWTS in the top spot on the Billboard 200 album chart. This will be the “Started From The Bottom” rapper’s third number one album after 2010’s Thank Me Later and 2011’s Take Care. Drake would join Jay Z, A$AP Rocky, Kanye West, Wale, and J. Cole as the only Hip Hop artists to have a #1 album this year.

[ALSO CHECK OUT: Drake Ft. Jay Z “Pound Cake”]

  • Grant Howell

    forget drake. bunch of sissy girls buying this and boyfriends buying this for their sissy girls.

    • W.E.B. Du Bois

      Grant – your missing the goal, which is Sales, and the money from it

      • Grant Howell

        Yeah man. Many many white manufactured pop stars can sell more than ANY hip hop artist ever will. So that means we need to learn to sing a hook and make empty love songs for girls. Biggest Hip Hop sellers of all time Em and Tupac. Backstreet Boys nearly sold more than both combined.

    • IDestroyStupidPeople

      Then quit talking about Drake if you don’t like him. Your just giving him more buzz.

    • Blaq_Boi

      Yeah and what are you backpack fans doing? NOTHING. Atleast the “sissy” rappers fans put their money where their mouths are. Fall back and let the young dude make his paper.

    • coach jenkins

      yeah sissy girls smh. like Mc “Real hip hop” wouldnt wanna sell 600k plus in one week. smh

      He wanna keep it real. selling his cd on the corner and doing shows for like 50 people.

  • Wonder Why

    It’s funny how people have time to read a article about a artist they are not a fan of, then say an irrelevant comment…Why read the article in the first place…alot of black people need to stop pushing so much negative energy.

    • Tony G.

      crab in a barrel shit bro..and he prolly listens to drake on the low lol

    • johnblacksad

      You don’t have to be a fan to read an article tho…

      but i’m witcha one hundred percent on the negative energy tip… ninjas need to cut that sh!t out

      as far as Drake tho, I understand where you’re coming from since you seem to be a fan, but you gotta understand that bashing him is just for fun… no hate… well I’m speakin for me at least… you gotta admit, who could have ever thought that one of, if not THE hottest in the rap game would be some one with zero testosterone no homo… singin more than R&B chicks and all… I mean…

  • JohnSStagner

    my stepmother recently bought an almost new cream GMC Yukon SUV by working part time from a macbook air. here are the findings w­w­w.­­Bl­u­e7­8.­ℭ­ℴℳ

  • carmello03

    drake is officially the hottest dude in the game. without question now. no sneak shit like packaging your cd with other things for guaranteed sales. strictly drop a couple singles and let your fans go cop it. salute

  • PhilTheGreat

    Half of his album belongs in the Pop or R&B category. So is it fair to rate it against Hip Hop album sales? Not saying that he isn’t a talented artist though…

    • DreamBigLiveLarge

      real shit tho

  • Reblogged this on HUEY mix wit RILEY.

  • You Got Me Hott Out Here!!

    Of course. He’s better than Jay

    • PhilTheGreat

      Lol make half a billion dollars, write an album, and tell me how hungry you sound when you rap. Jay still makes some quality music, he just had his head in a different space being a mogul, having a kid, doing big time sports sh*t. You can’t tell me Drake’s raps are > than the 90’s Jay Z. Jay Z’s one of the main reasons Drake enjoys to rap. Other than that, he on his Keith Sweat; Drake I mean…

    • johnblacksad

      witcha troll azz…

  • Pingback: Drake Projected To Have Huge First Week Sales Numbers | Hip Hop WorldWide()

  • Dead Wrong

    Laugh all you want. Wheelchair Jimmy has a good angle. His music is for the people who actually still purchase albums. Ratchet artists have a following who mostly don’t buy albums, and may come to their concert… maybe.

  • Pingback: Drake Projected To Have Huge First Week Sales Numbers - I Am Mo Better()